Erőhiányban eddig sem szenvedett a Ferrari csak versenypályán használható csúcsgépe, az FXX, a mostani módosításokkal azonban 60 lóerővel megnőtt a teljesítménye.
A Ferrari FXX két évvel ezelőtti bemutatóján a gyár elmondta, hogy az Enzo-alapú autónak az lesz a feladata, hogy a legújabb technológiákat teszteljék benne, de kizárólag versenypályán. Aki kifizette a másfél millió eurót az értékesítésre bocsátott 29 példány egyikéért, az egyúttal arra is jogot szerzett, hogy a Ferrari hivatalos FXX tesztprogramjában rész vegyen, autóját pedig egy 15 tagú mérnökcsapat készítette fel a futamokra. Két év, és több mint 30 000 versenypályákon lefutott tesztkilométer után a gyár elérkezettnek látta az időt, hogy bemutassa az FXX továbbfejlesztett változatát, az Evolutionét. Ezt a változatot az új festésről lehet felismerni, a korábbi, középen végigfutó fehér csík helyett oldalt és alul vannak fehér betétek a vörös karosszérián.
A 6262 cm3-es V12-es motorból érthetetlen módon még további 60 lóerőt sikerült előcsalogatni, így most 860 lóerős, ráadásul ezt a korábbinál ezerrel magasabb fordulatszámnál,. 9500-nál adja le. Továbbfejlesztették a kormányról kapcsolható szekvenciális váltót is, amelynek már csak 60 ezredmásodpercre van szüksége egy váltáshoz a korábbi 80 ezredes idő helyett. Az első futómű új geometriájának köszönhetően a 19 colos, speciálisan az FXX-hez fejlesztett Bridgestone gumik is tovább bírják, de a Brembo kerámiafékek élettartama is megduplázódott az új betéteknek köszönhetően. Vadonatúj kipörgésgátlót is kapott az FXX, ennek már 9 állása van, így minden vezető megtalálhatja a magához legjobban passzoló beállítást. Sokat javult az aerodinamika is, az új diffúzor és hátsó szárnypár 25 százalékkal több leszorító erőt termel a hátsó tengelyen, mint eddig. A jobb légellenállás miatt még tükrök sincsenek az FXX-en, a vezető kamerák képéből tájékozódik arról, hogy mi is történik mögötte. Meghozta az eredményét a fejlesztőmunka, ugyanis a fioranói tesztpályán 1:16-ra sikerült leszorítani a köridőt, ami két másodperccel jobb a korábbi értéknél.
Az FXX Evolutione fejlesztésében Michael Schumachernek is nagy szerepe volt, aki a Ferraritól az utolsó, harmincadik FXX-et kapta meg tavalyi visszavonulásakor.
|