A mentl - az akarat - hozza ltre a mentlskot, melyet az t ltrehoz akaratok laknak. Egy adott mentlskon ugyngy megvannak az pletek, kedvenc llataink, szomszdom, a foly, az uralkod, szval minden ami a valsgban. A kzsen a vilgrl alkotott kpnk hozza ltre a mentlskot, s annak minden korlta s lehetsgvel egyetemben. A mentlskon minden ugyanazokra a szablyokra pl, mint a valsg - mivel ez is a valsg rsze - , ugyangy nem vagyunk kpesek tmenni a falon, nem ugorhatunk le a templomtoronyrl. Mindennek ugyangy kvetkezmnyei vannak mint a vals letben; - ha elt egy batr, akkor meghalsz. Igaz, hogy a tested nem szenved srlst, de Te tudod, hogy meghaltl. Ezrt tnyleg meghalsz, mindkt szemedre. Ha egy adott kzegben sok mentllal s gy akarattal rendelkez lny gylik ssze, akkor a mentlsk az kzs gondolatukbl fog felplni. Amit mindegyikk ugyangy hisz/tud, az ugyangy fog kinzni, de ha valamirl klnfle elkpzelsk van, akkor az egy folyton vltoz valami lesz, mindg azz vlik, amire a legtbb mentlis energia "gondol".
A mentlskra betekint azt ltja, amit a kollektv akarat ltrehoz, legyen br az trgy, szemly vagy brmi ms. Amennyiben minnl tbben tudjk valamirl, hogy milyen is az valjban, gy a mentlskon gy szilrdul meg az akarat, annl inkbb stabil marad a mentlsk. Abban az esetben, ha egy rendkvli akarattal rendelkez szemly az akaratt r tudja erltetni valakire, akkor az nyilvnvalan azt fogja hinni, hogy az a valsg. Hiba mondod neki, hogy nincs ott semmi, az akkor is azt fogja mondani, hogy az gy van. Ebbl kvetkezleg azt mondhatjuk, hogy a vilg nem ms, mint amilyennek mindannyian ltjuk s ltni hagyjk. Ez azt is maga utn vonja, hogy mentlis befolyssal igen knnyen lehetnk embertrsaink ellenre, elhitethetnk velk olyan dolgokat, amik nem is lteznek, csakis az gondolatukban. Ha viszont mindez gy van, akkor azt is mondhatjuk, hogy az ltalunk elkpzelt valsg nem ms, mint a valsg s a mentlsk kzs szublimtja. De mi trtnik akkor, ha a valsg s az akarat nem egyezik? Hol a klnbsg a valsg s a mentlsk kztt? Mi van akkor, ha mindenki valjban a mentlskot ltja s nem a valsgot? Mi van, ha mindeki gy tudja, hogy ott egy fal van? Akkor ott fal lesz. Mindaddig gy van, mg az n akaratom nem kpes legyzni a tbbiek sszes akaratt. Mi a klnbsg a valsgos s a mentlis fal kztt? Lehet, hogy semmi mert nincs is ott fal? Csak mindenki gy gondolja?
Innen mr csak egy lps az akaraton alapul varzsls. Az akarat brmire kpes lehet. Teremthet s pusztthat egyarnt. Mi trtnik akkor, ha n annyira ersen akarom, hogy eltnjn az ajt a helyrl? Lehet, hogy el is tnik. Mirt? Mert mindenki azt hiszi, hogy nincs ott ajt? Vagy azrt, mert rvettem msokat ezzel, hogy az karatuk is immron az n akaratomat erstsk? Lehet, hogy gy a valsgban is az akarat diadalmaskodik s legyzi az anyagot s teret. Ha sikerl csak a mentlskra gondolnom s ott olyan ers gondolatokat ltrehoznom, hogy tmenjek a falon? Lnyegben annl tbb dolgot tehetek meg, minnl ersebb az akaratom s minnl tbben ltjk azt, mit n akarok. A vilg ellenllsa az akaratommal szemben annyira ers, amennyire azt a sok-sok apr akarat ersti. Ha egy olyan helyre jutok, ahol mg l ember nem lpett, akkor a valsgot lthatom csupn, mert e hely nincs mg rajta a mentlsk trkpn. Ebbl kifolylag a tudatos akarat brmit ltrehozhat az adott mentlsk terleten. De mi trtnik akkor, ha az akaratom annyira ers, hogy immron a valsg is megvltozik?
Lehet, hogy ez az igazi varzsls?
|