
Erhinyban eddig sem szenvedett a Ferrari csak versenyplyn hasznlhat cscsgpe, az FXX, a mostani mdostsokkal azonban 60 lervel megntt a teljestmnye.

A Ferrari FXX kt vvel ezeltti bemutatjn a gyr elmondta, hogy az Enzo-alap autnak az lesz a feladata, hogy a legjabb technolgikat teszteljk benne, de kizrlag versenyplyn. Aki kifizette a msfl milli eurt az rtkestsre bocstott 29 pldny egyikrt, az egyttal arra is jogot szerzett, hogy a Ferrari hivatalos FXX tesztprogramjban rsz vegyen, autjt pedig egy 15 tag mrnkcsapat ksztette fel a futamokra. Kt v, s tbb mint 30 000 versenyplykon lefutott tesztkilomter utn a gyr elrkezettnek ltta az idt, hogy bemutassa az FXX tovbbfejlesztett vltozatt, az Evolutiont. Ezt a vltozatot az j festsrl lehet felismerni, a korbbi, kzpen vgigfut fehr csk helyett oldalt s alul vannak fehr bettek a vrs karosszrin.
A 6262 cm3-es V12-es motorbl rthetetlen mdon mg tovbbi 60 lert sikerlt elcsalogatni, gy most 860 lers, radsul ezt a korbbinl ezerrel magasabb fordulatszmnl,. 9500-nl adja le. Tovbbfejlesztettk a kormnyrl kapcsolhat szekvencilis vltt is, amelynek mr csak 60 ezredmsodpercre van szksge egy vltshoz a korbbi 80 ezredes id helyett. Az els futm j geometrijnak ksznheten a 19 colos, specilisan az FXX-hez fejlesztett Bridgestone gumik is tovbb brjk, de a Brembo kermiafkek lettartama is megduplzdott az j betteknek ksznheten. Vadonatj kiprgsgtlt is kapott az FXX, ennek mr 9 llsa van, gy minden vezet megtallhatja a maghoz legjobban passzol belltst. Sokat javult az aerodinamika is, az j diffzor s hts szrnypr 25 szzalkkal tbb leszort ert termel a hts tengelyen, mint eddig. A jobb lgellenlls miatt mg tkrk sincsenek az FXX-en, a vezet kamerk kpbl tjkozdik arrl, hogy mi is trtnik mgtte. Meghozta az eredmnyt a fejlesztmunka, ugyanis a fiorani tesztplyn 1:16-ra sikerlt leszortani a kridt, ami kt msodperccel jobb a korbbi rtknl.
Az FXX Evolutione fejlesztsben Michael Schumachernek is nagy szerepe volt, aki a Ferraritl az utols, harmincadik FXX-et kapta meg tavalyi visszavonulsakor.

|