Mathias oldala
Mathias oldala
Menü
 
Tikk-takk
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Ferrari
 
Repülőgépek
 
További írások
 
Naptár
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2007-05-06
 
Az átlagos fejvadász

Az átlagos fejvadász

Ynev egyik legkülönlegesebb karakterkasztja a fejvadász. Középtájon helyezkedik el a harcművész, harcos, tolvaj alkotta háromszögben. Tökéletes gyilkosok; neveltetésük minden mozzanata, kiképzésük minden egyes pillanata, egész életük ezen célt szolgálja. Ismerik és felhasználják a pusztakezes és fegyveres harcművészetet - ám csak, mint a gyilkolás egyik hatékony eszközét. A rejtőzés, lopózás, falmászás mesterei; kitartóak, szívósak, gyorsak. Szigorú és kegyetlen törvények szerint élnek, amelyek megszegéséért bal kezük levágásával, vagy életük feláldozásával fizetnek. Ha elvállalnak egy küldetést, akkor történjék bármi, azt végre kell hajtaniuk - még saját klánjuk vagy családjuk sem fékezheti meg őket többé. A sikertelenségükre még haláluk sem mentség, ilyenkor a klán az elhunyt családtagjain áll bosszút. A fejvadászok nagy családokra emlékeztető klánokba tömörülve élnek. Gyakran valóban rokoni szálak fűzik őket egymáshoz. A világtól visszavonultan, nyugodtan szeretik gyakorolni "tudományukat", ám olykor egész városokat hálóz be és irányít szervezetük.

 

A képességek kidobása:

 

Erő

2k6+6

Állóképesség

K6+12+kf

Gyorsaság

K6+12+kf

Ügyesség

K10+8

Egészség

K10+10

Szépség

3k6

Intelligencia

3k6 (2x)

Akaraterő

3k6 (2x)

Asztrál

2k6+6

 

            A fejvadászok harcértéke nagyjából a harcosokéval egyenlő, de nem közelíti meg a gladiátorokét vagy a lovagokét. KÉ alapjuk 10, TÉ alapjuk 20, VÉ alapjuk 75 és CÉ alapjuk 0, minden Tapasztalati Szinten 11 Harcérték Módosítót kapnak, amiből 4-et, 4-et kötelesek mind TÉ-jükre, mind VÉ-jükre osztani. Kezdeményező Értékük minden második TSZ-en 1-gyel eleve nő, akkor is, ha erre egyáltalán nem áldoznak HM-jükből.

 

Életerő és Fájdalomtűrés

A fejvadászok olyan kegyetlen és kemény kiképzésen esnek át, ami bizony egészségüket is igénybe veszi. Így aztán nem örvendeznek különösebben magas életerőnek. A fájdalomhoz ellenben - éppen említett kíméletlen életmódjuk okán - hozzászoktak, és remekül tűrik. Ép alapjuk 6 (ehhez adja a karakter az Egészsége 10 feletti részét); Fp alapjuk pedig 7 (amihez a karakter Állóképességének és Akaraterejének 10 feletti része jön). Tapasztalati Szintenként a fejvadászok még k6+5 Fp-t kapnak.

 

Képzettségek

A fejvadász meglehetősen célirányosan kiképzett harcos; nemigen jut ideje és lehetősége egyéb képzettségek elsajátítására. Sokat már 1. Tapasztalati Szinten eleve megkap, és még néhányat később. Így aztán érthető, miért kevés Képzettség Pontjainak száma: Kp alapja 3 és minden TSZ-en (már az elsőn is) további 5 Kp-val gazdálkodhat; amiből olyan képzettségeket tanul, amilyeneket csak kíván. Ha a karakter az új szabályrendszer szerint csináljuk, az általános fejvadászra az A1-es táblázat vonatkozik a Függelékben.

 

A fejvadászok 1. TSZ-en a következő képzettségeket kapják:

 

Képzettség

fok/%

Ökölharc

Af

15 fegyver használata

Af

3 fegyver dobása

Af

Pszi (pyaronni)

Af

Úszás

Af

Csapdaállítás

Af

Futás

Af

Álca/álruha

Af

Hátbaszúrás

Af

Mászás

40%

Esés

20%

Ugrás

20%

Lopózás

25%

Rejtőzködés

30%

Csapdafelfedezés

15%

 

A fejvadász minden Tapasztalati Szinten kap 30%-ot, amit eloszthat felsorolt hat Százalékos Jártasságában mért képzettsége között. Ha kívánja, bármelyiket részesítheti előnyben a többi hátrányára, akár azt is megteheti, hogy némelyiket egyáltalán nem növeli. Azt azonban szem előtt kell tartania, hogy egy képzettségre szintenként maximum 15%-ot szánhat.

 

A további szinteken a következő képzettségben részesül:

 

Tsz.

Képzettség

fok/%

2.

Kötelékből szabadulás

Af

2.

Ökölharc

Mf

3.

Vakharc

Af

4.

Nyomolvasás/eltüntetés

Af

4.

Álcázás/álruha

Mf

5.

Hátbaszúrás

Mf

5.

Pszi

Mf

5.

Úszás

Mf

7.

Vakharc

Mf

8.

Kötelékből szabadulás

Mf

9.

Nyomolvasás/eltüntetés

Mf

 

Különleges képességek

A fejvadász 5. szinttől kezdve képes a pszi Slan-útjának egyes diszciplínáit alkalmazni. Ilyenkor Pszi-használatának szintje egyenlő Tapasztalati Szintjével. Hogy melyek ezen diszciplínák és mikor lesznek elérhetőek számára, arról az alábbi táblázat tudósít:

 

Tsz.

Diszciplína

5.

Tetszhalál

6.

Zavarás

6.

Testsúlyváltoztatás

7.

Érzékelhetetlenség

9.

Jelentéktelenség

 

            A fejvadász, ha olyan fegyverrel verekszik, melyben történetesen nem képzett, akkor sem a mindenki másra érvényes Képzetlen Fegyver-forgatásból származó hátrányok sújtják, hanem annál jóval enyhébbek: KÉ: -5, TÉ: -5, VÉ: -10, CÉ: -15.

            Tapasztalati Szintjével a sebzés is növekszik, amit okozni tud. Két szintenként eggyel. (2. Tsz +1 Sp, 4. Tsz +2 Sp, 6. Tsz +3 és így tovább) Ez hozzáadódik fegyvere vagy puszta ökle sebzéséhez.

 

Tapasztalati Szint

A fejvadász karakter számtalan dolgot kénytelen folyamatosan gyakorolni ahhoz, hogy fejlődhessen. Ezért nagyon lassan és nehezen lépi Tapasztalati Szintjeit. Ez a tendencia még magasabb szinteken is érvényesül.

 

Tapasztalati Pontok

Tapasztalati Szint

0-190

1.

191-400

2.

401-900

3.

901-1800

4.

1801-3500

5.

3501-7500

6.

7501-15000

7.

15001-30000

8.

30001-60000

9.

60001-110000

10.

110001-160000

11.

160001-220000

12.

 

Minden további szinten +60000Tp kell.

 

A fejvadász karakterről

A fejvadász karakterre vágyó Játékos első és legfontosabb feladata megérteni, miben rejlik a kaszt ereje, miért tartozik a M.A.G.U.S, legerősebb karakter kasztjai közé. Hiba lenne misztikus okokat keresni, a magyarázat prózai: a fejvadász célja elérésének érdekében nem válogat a módszerekben és eszközökben. Márpedig célja egy: a hatékonyság. Egy fejvadász nem arra törekszik, hogy belőle váljék a legjobb harcos, a legkülönb kardforgató, vagy a leghírhedtebb párbajhős, ő egyszerűen csak elég hatékony szeretne lenni, hogy minden alkalommal végrehajthassa a rábízott feladatot. Nem a tökéletességet keresi a harcban, a harmóniát vagy a hatalmat, nem kíván szépen győzni vagy szépen meghalni, pusztán csak győzni, bármi áron. Ami mégis kiemeli a hozzá hasonló gondolkodású harcosok közül, az klánjának ősi tudása, és a harcművészetek ismerete.

A legtöbb fejvadászkán harci tudása harcművészeti alapokon nyugszik. Ez természetesen nem jár együtt a slan diszciplínák használatával, egyszerűen azért, mert nem éri el azt a színvonalat. A fejvadászok harcművészete nem szűkölködik a látványos elemekben, a kívülálló számára megkülönbözhetetlen a vérbeli harcművészettől. A különbség ugyanis nem a külsőségekben, hanem a belső erők, a Chi felhasználásában rejlik - erre a pusztán hatékonyságot kereső fejvadászok nem, vagy csak elenyésző mértékben képesek.

            A fejvadászok Ynev minden táján klánokba tömörülnek. A klán képezi a karaktert, s cserébe szolgálatokat, feltétlen hűséget követel - ami a Játékos Karakter dolgát alaposan megnehezíti. Egy fejvadász nem önmaga ura, hanem szigorú hierarchia szerint felépülő klán "tulajdona": semmit nem cselekedhet feljebbvalói megkérdezése és engedélye nélkül, míg fordítva, a legtöbb esetben feltétlen engedelmességgel tartozik. A klánja kötelékéből még el nem szabadult Játékos Karakter valóságos kötéltáncos, minden lépésére ügyelnie kell, nehogy saját klánja végeztesse ki.

 

A fejvadász kötöttségeiről

Minden karakter számára fontosak azok az életelvek, az a szemlélet- és gondolkodásmód, azok az erkölcsi nézetek, amelyek alapján cselekszik, melyek meghatározzák tetteit, melyek alapján a különböző szituációkban dönt. A legtöbb kaszt számára ezek csupán jellembeli vagy előtörténetből származó megkötések, irányelvek, amelyek csak keretet adnak az illető cselekvési szabadságának, de nem verik őt bilincsbe. A fejvadászok számára - éppen abból fakadóan, hogy az adott kasztba tartoznak - sokkal súlyosabb megkötéseket kell figyelembe venni a játék során.

Rendkívül sok hasonlóságot mutatnak a különféle fejvadász és orgyilkos-szervezetek. Őket olyan motivációk vezetik, olyan közösségben élnek, oly erős az összetartás közöttük, hogy bizonyos kérdésben érdemes megvizsgálnunk őket. Mint ahogy egy nehézvértes lovasból sem lesz szükségszerűen lovag, úgy nem lehet fejvadásznak sem nevezni senkit, aki lesből támad, és esetleg gyilkolni akar. Csakis a szervezett keretek között tevékenykedő gyilkosok, testőrök, kémek, stb. tekinthetők fejvadásznak, mindenki más legfeljebb renegát vagy jól képzett gyilkos lehet.

            A fejvadászok a legtöbb esetben már fiatal koruk óta egy-egy klán mellett vannak, világlátásukat, életelveiket nagyban meghatározza az a közeg, ahol felcseperednek. Itt szerzik meg azokat az élményeket, amelyek alapján kialakulnak bennük azok az érzelmek, amelyek az összetartozást, hűséget, a büszkeséget hivatottak biztosítani. Igaz ugyan, hogy akadnak fiatal fejvadászklánok is, ám a legtöbb hasonló ynevi szervezet komoly történelmi múlttal rendelkezik. Ezek a tradíciók, szokások, írott szabályok avagy szokásjogon alapuló törvények alapjaiban meghatározzák egy-egy fejvadász viselkedését. Gyakran nem csupán egy fontosabb pozíció szerepe van ily módon tisztázva, de a klán minden tagjának pontosan körülírható tevékenysége is. A fejvadászoknál is akadnak olyan alapelvek, amelyek felbukkannak Ynev majd minden hasonló testvériségében.

            Az összetartozás és a hűség mindenek felett. Egy-egy fejvadászklán - éppen azért, mert a tagok gyerekkoruk óta itt nevelkednek, s gyakorta valós rokoni szálak is összefűzik őket - szinte már családként működik. A tagok - a kívülről érkezetteket is - hűségeskü köti a klánhoz, melyek megszegésénél komolyabb bűnt klántag nem tehet. Ez a hűségeskü szabályozza az egyén és a klán viszonyát. A legtöbbször valamiféle erkölcsi kódex is áll mögötte, amely pontos támpontokat nyújt a tagok és a klán kötelességeiről és feladatairól, nem ritkán konkrét példákkal határozva meg a teendőket. Gyakorta éppen a családi vagy családias közösség az, amely elősegíti a tagok feltétlen hűségét. Nemigen akad ugyanis olyan, aki hajlandó lenne szeretteit elárulni vagy elveszejteni. Ugyanígy a szereteten alapuló zsarolás is megfelelő büntetés vagy ellenintézkedés lehet a mégiscsak hűtlenné vált tagokkal szemben.

            A rangsor. Minden klánban komoly, pontról pontra szabályozott rangsor van érvényben, mely meghatározza a tagok helyzetét, egymáshoz való viszonyát, behatárolja cselekedeteiket és megszabja a lehetőségeket. Mindenben igazodik a már említett hűségeskühöz és az erkölcsi kódexhez. Igaz ugyan, hogy minél feljebb kerül valaki a ranglétrán, annál több mindenhez van joga, s bátrabban, szabadabban cselekedhet, ugyanakkor sokkal nagyobb a felelőssége a klán többi tagjával szemben, sokkal többet kell foglalkoznia a rábízottak gondjaival, szükségleteivel, boldogulásával. Egyes testvériségeknél ez a már-már családfői kötelezettség valóban azt jelenti, hogy a klán tagjai vérükkel tisztelik a felettük állókat még akkor is, ha valójában semmilyen rokoni kötelék nem fűzi őket egymáshoz.

            A fegyelem. A fejvadászklánok összetartásának és fennmaradásának alapköve, ami részint az eddigiekből is következik. Szigorú - katonai - fegyelmet kell tartani az olyan szervezeteknél, mint amilyenek az orgyilkos testvériségek is. Voltaképpen harcosokról - még ha azok egy speciális változatáról - van is szó. elkerülhetetlen hát a megfelelő intézkedések bevezetése és elfogadása. Nem egyszerűen kisebb kellemetlenségek kiváltó okai lehetnek a különféle mulasztások. A klánok tevékenységének jellegéből adódóan a fegyelmezetlenség akár az egész testvériség bukásához is vezethet.

            A titoktartás. Talán még az előző ismérvnél is fontosabb. A fejvadászklánok természetük szerint titokzatosak, hiszen cselekedeteik a legritkább esetben kerülnek a nagy nyilvánosság elé. Hogy ez továbbra is így maradhasson, hogy távol tarthassák maguktól a kellemetlenkedőket, hogy mindez rejtve maradjon az esetleges kutató tekintetek elől. Aligha akad fejvadász, aki kapcsolataival, képességeivel, feladataival henceg. Ilyen erővel akár öngyilkosságot is elkövethetne. Ugyanígy rejtve kell maradnia a klán lakhelyének, szokásainak, szertartásainak, stb. Nincs olyan szervezet, amely magát akarná gyengíteni azzal, hogy kifecsegi a titkait.

            Ennek ellenére, a fejvadászok között is akadnak erények, melyekre különösen büszkék, amelyek segítségével kiemelkedhetnek társaik közül. Ezek a ravaszság, az ügyesség és gyorsaság, a tisztánlátás, az alkalmazkodó-készség, a lojalitás, a feltétlen engedelmesség, bátorság, stb. Igaz ugyan, hogy a legritkább esetben éneklik meg őket a trubadúrok, viszont mindannyian tudják, hogy a fenti erények nemcsak a maguk, de a klán boldogulását is szolgálják.

            Már sokszor említettük a klánok kapcsán bizonyos erkölcsi kódexet. Itt arról van szó, hogy milyen elvek határozzák meg a klán mindennapjait, a gondolkodásukat, a tetteiket. Kihatással van döntéseikre, gyakorta eleve meghatározza a lehetséges választásokat. Általában nincs szoros összefüggésben az adott kultúrkör vallásával, ám az tagadhatatlan, hogy a helyi világnézet minden esetben rajta hagyja nyomát. Ezek azok az - írott vagy íratlan törvények, amelyek minden másnál jobban meghatározzák a tagok cselekedeteit, ugyanakkor biztosítják, hogy amennyiben azok szerint él, egyszerűen nem tehet a klán ellenére. Ha viszont megszegi ezeket, a lehető legkomolyabb bűnt követi el. Éppen ez az, ami élvezetessé - és nehezen játszhatóvá - teszi a fejvadászokat. Nekik is állandóan alkalmazkodniuk kell, folyamatosan a közösség érdekeit kell figyelniük, mielőtt saját problémáikon elgondolkodnak. Hűségük, tántoríthatatlanságuk erre a garancia, no és persze azok az évek, melyek során vérükbe ivódott ez a fajta gondolkodásmód

Ez a magyarázat arra, miért kell a kalandozó fejvadászok mögé minden esetben klánt, célokat, esetleg hosszan elhúzódó, hosszú távú feladatokat kitalálni. Az a fejvadász, aki nem tartozik egyetlen klánhoz sem, csupán renegát. Áruló. Aki így vagy úgy, de becsapta azokat, akik felnevelték, kijátszotta, esetleg cserbenhagyta őket. Hogy miként birkózik meg ezzel a teherrel - esetleg az őt üldöző bosszúszomjas alakokkal - az legyen immár az ő gondja.

Amennyiben egy fejvadász mégis eltérne ezektől a normáktól, a fent részletezett kikötésektől, valamilyen formában felrúgná azt a szövetséget, amely a hűségesküvel jött létre közte és a klán között. Az ilyen esetekben a legritkább alkalommal bocsátanak meg a vétkesnek, a legtöbbször arra sincs ideje, hogy esetleg magyarázkodjon. Árulónak, ellenségnek bélyegzik, s megvonnak tőle mindent, amit a klán kebelén eddig élvezhetett. Társaiból vadászok lesznek, s gyakorta megpróbálják halállal büntetni árulójukat. Akadnak olyan testvériségek, amelyek a kisebb bűnöket csupán száműzetéssel torolják meg, ám ez meglehetősen ritka. Ha az áruló valami módon mégis megússza a klán bosszúját, egyik legfőbb büntetésként - az esetleges lelkiismeret furdalás, stb. mellett - azt kell elviselnie, hogy mindaz a biztonság, amit eddig élvezett, egy csapásra szertefoszlott. Rangrejtve, titkolózva kell élnie, mindenkiben ellenséget szimatolhat, s egy jó darabig valószínűleg nem akad senki, akihez bizalommal fordulhatna, aki gondját viselné vagy megtorolná a rajta esett sérelmeket.

 

Becsület-kódex

Mindegyik klán kialakította a maga "becsület-kódexét", melynek betartását a legszigorúbban megkövetelik. A szokásos tiszteletadási és engedelmességi követelményeken túl a kódexek több érdekes vonásban is rokonságot mutatnak:

            - A klán bármelyik tagjára kiszabhat egy feladatot, de a fejvadásznak joga van azt visszautasítani - habár ez illetlenség. Ha ellenben elfogadja a megbízást, kötelessége végrehajtani... vagy meghalni. A kudarc fogalma ismeretlen.

            - Ha a fejvadász valamely különleges feladat végrehajtásával, vagy bármilyen más módon megváltja magát a klántól, többé nem tartozik engedelmességgel, önmaga ura lesz. Szabad fejvadásznak számít, nem szökött vagy kitaszított klántagnak. Ha továbbra is a klánnál marad, egyenrangú szövetségesként kezelik.

            - A klán köteles biztosítani tagjainak a rangjukhoz méltó életet. Ha erre nem képes, fel kell szabadítania hűségesküjük alól.

            - Az áruló fejvadász halott fejvadász; a kegyelem és a könyörület ismeretlen fogalmak.

 
Így kértem meg a Kedvesem kezét
 
Linkek
 
Írásaim
 
Trianon
 
Sikertörténetek
 
M.A.G.U.S. cuccos
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?