Mathias oldala
Mathias oldala
Menü
 
Tikk-takk
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Ferrari
 
Repülőgépek
 
További írások
 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2007-05-06
 
Krán fejvadászai

Krán

 

Krán fejvadászklánjai

 

 

 

"Sokféle hazug és téves szóbeszéd járja Ynev emberlakta vidékein a kráni fejvadászklánokról. Egyesek vérivó szörnyeknek, vélik őket, akik emberi mivoltuk utolsó maradványait is rég maguk mögött hagyták már, mások azt hiszik róluk, csupa szoborszép atléta termetű harcost számlálnak, akik csupán megszokásból gonoszak, mert ezt diktálják hazájuk hagyományai. Rebesgetik egyéb dolguk sincsen, minthogy folyton beleártsák magukat a külvilágban folyó eseményekbe, kalandozókkal és koronás főkkel perlekedjenek, kifürkészhetetlen uraik akaratát követve. Mindezen következtetéseket általában a hírhedt Anat-Akhan történetéből vonják le, amely nevezetes árulását megelőzően a jelentéktelenebb kráni határvidéki klánok közé tartozott. Valójában a kráni fejvadászokat roppant kevéssé érdekli mindaz, ami a birodalom határain kívül történik, és szerfelett ritka közöttük az olyan, aki a külvilági mércével szépnek volna nevezhető. Ami pedig azokat a vádakat illeti, hogy vérivó szörnyetegek lennének - nos nem azok. Sokkal rosszabbak annál..."

 

Raoul Renier- Kráni krónika

 

 

 

Ynev egyetlen országában, kultúrájában sem jutott akkora szerep a fejvadász-szervezeteknek mint Shackallor Birodalmában. A fejvadász klánok tömörítik magukba a gyilkosokat, testőröket, elit katonákat - mindazokat, akik a harci művészeteket űzik. Számtalan sötét harcművészeti irányzat honos a Kráni Hegység bércei mögött: aquir harci iskolák, démoni idők hagyatékai, az északi Titkos Szekta sötét útra tért szerzeteseinek tanításai. Sok tucat stílus és irányzat, melyek több-kevesebb elmélyültséget, és általában kétes erkölcsi értékrendet követelnek a tanítványoktól. Cáfolhatatlan tény azonban, hogy a kráni fejvadászok járatosabbak a harcművészetekben gorviki rokonaiknál: sokkal elmélyültebbek, előnyben részesítik a meditációs gyakorlatokat, a szellemi felkészültséget. Többet adnak az ősi hagyományokra, következésképpen jóval szigorúbb klán-kódex szerint élnek és végzik munkájukat. Neveltetésük szigorú tekintélytiszteletre, féktelen, vad engedelmességre szorítja őket. Nem hiába mondják, a kráninál udvariasabb, csendesebb népség nincs a délvidéken, fokozottan igaz ez a hagyományok szigorában élő fejvadászokra. Habár veszedelmes gyilkosok, tudományukkal sosem büszkélkednek, már csak ezért sem, mert a feleslegesen kérkedőt hamar jeltelen sírba temetik óvatosabb társai. Kétféle rend létezik Kránban Szabad és Köteles.

 

Szabad Rendek

 

Mindazon kráni fejvadász-klánok összefoglaló elnevezése, amelyek nincsenek alárendelve a birodalmi kormányzatnak, és önállóan tevékenykednek, az általuk választott megbízókkal kötve magánkontraktusokat. A legtöbb Szabad Rend egy-két nemzedéken át létezik csupán, aztán kiirtják a riválisok: ezek jobbára közönséges utcai verekedők szervezetlen bandái, akiknek fogalmuk sincs róla, hogy mekkora fába vágták a fejszéjüket. Hasonlóan amorf struktúrát mutat például az érdemein felül méltányolt Messeni Fejvadász-klán, amelyek kocsmaasztal mellett hirdetett hadisikerei túlnyomórészt hazug koholmányok. Igaz, hogy sikerült fennmaradniuk, sőt terjeszkedniük, de csak a birodalom perifériáján, a Külső Tartományok határvidékén. Valahányszor tapogatózni kezdtek befelé, gyorsan és kíméletlenül lesújtottak rájuk olyan klánok, mint a Hollószárnyak vagy a Fekete Özvegyek. Velük szembe nem állhattak meg a messeniek; túl esendőek voltak, túl ingatagok, nem zárták eléggé a szívükbe a Kosfejes Úr tanításait. És azoktól a Szabad Rendektől, amelyek még beljebb, közvetlenül a Tiltott Határ szomszédságában székelnek, még a Hollószárnyak és a Fekete Özvegyek is tartanak. A csupa elf vadászból álló Shi-shiquan; az alakváltók Szóval Szóló Szövetsége; Káosz-Raddaq fanatikus Végvetői; s mind közül a legfélelmetesebb, a sötét rejtélyek övezte Shien-Gorr. Aligha akad olyan kráni a Középső Tartományban, akinek ne futna végig a hideg a hátán ezeknek a neveknek a hallatán.

 

 

 

Köteles Rendek

 

Mindazon kráni fejvadász-klánok gyűjtőneve, amelyek közvetlenül a birodalmat szolgálják, és nem fogadnak el magánmegbízásokat. Egyeseket közülük a Tizenhármak alapítottak, mások hosszú távra szóló kontraktusra léptek velük. Ide szokás sorolni azokat a rendeket is, amelyek valamilyen consularnak és utódainak esküdtek engedelmességet, bár ők részérdeket képviselnek: szerződésük nem magához a birodalomhoz, csupán az egyik tartományához köti őket. A legnevezetesebb Köteles Rend minden bizonnyal a Birodalmi Fejvadászoké, akik senkinek nem tartoznak elszámolással a Tizenhármakon kívül. Hűségbélyeggel megjelölt vadászaik joggal követelnek helyet maguknak a világ legfélelmetesebb harcosai között, ezért azonban egyéniségük és önálló énjük feladásával kell fizetniük. Hírnév tekintetében nem sokkal marad el mögöttük a Gyászkehely Testvériség, amely a káoszfattyak és a magasabb rendű élőholtak soraiból toborozza vadászait, varázstudói pedig vulagharok, sötét mágiát űző démon-ember hibridek. Ez a szervezet a Tizenhármak közül kizárólag Gabhurgathol parancsainak engedelmeskedik, még akkor is, ha ez esetleg sérti a többiek érdekeit. Végezetül mindenképpen meg kell említeni, hogy Köteles Rend volt az áruló AhanNata'Khan is, amelynek a külvilág a kráni fejvadászokkal kapcsolatos gyér információi legjavát köszönheti.

 

 

 

Birodalmi Fejvadászklán

 

A rettegett szervezetet P.sz. 1224-ben alapították a Kráni Tizenhármak. Feladata a kezdetektől fogva a legfelsőbb birodalmi érdek foganatosítása volt a Fekete Határ mindkét oldalán. A klán nyolcvan fejvadászt és húsz szabadvadászt számlál. Előbbiek csoportban vagy varázstudók kíséretében tevékenykednek, utóbbiak önálló küldetéseket teljesítenek, vagy Meridiánként irányítják társaikat. A birodalmi fejvadászklán nem foglalkoztat transcepseket, azt minden bevetés során a Birodalom rendeli ki a fejvadászok mellé.

 

            A Birodalmi Fejvadászklán, címerük körbe foglalt három sarlótőr, nem önálló fejvadász szervezet, nem képez gyerekeket, nem foglalkoztat kémeket, különféle mesterembereket, belső szabályai az ynevi lovagrendekét idézik. Közvetlenül a Tizenhármak irányítása alatt álló különleges alakulat ez, tagjai kirendelt transcepsek (varázstudók) és magas rangú birodalmi tisztviselők mellett teljesítenek szolgálatot.

 

            A klán tagjai a Birodalom - és az utóbbi évezredben Gorvik - klánjaiból választott fejvadászok, hivatásuk legjobbjai, minden esetben emberek. A több évtizedes kiképzés során a birodalmi fejvadászok páratlan mentális csiszoltságra, számtalan különleges képességre tesznek szert. Mindannyian ismerik a mágiát, nem ritka közöttük, aki alkalmazza is; harcmodorukat démonoktól és aquiroktól lesték el, testüket évszázados gyakorlással és varázstudók segítségével készítik fel az emberpróbáló harcművészetre. Szigorú fegyelemben élnek, a klán törvényei önálló személyiségük levetkőzését is megköveteli tőlük. A klán fejvadásza a Birodalomért, a tudásáért él és hal, egyéni céljai, vágyai nincsenek. Elődeik tetteit emlékezetükbe vésik, de neveket, arcokat nem jegyeznek fel.

 

            A Birodalmi Klánba csak az kerülhet be, aki már számtalan sikeres küldetéssel bizonyította rátermettségét és Krán iránti hűségét. Ekkor csaknem évszázados kiképzésen esik át, melynek során elsajátítja a Birodalmi Klán titkos harcművészetét, s felkerül lelkére a Birodalom bélyege. Ez egyfajta igazoló jelként és hűség-kondicionálóként szolgál, mely fájdalommal, s alkalmanként halállal bünteti az engedetlenséget és a birodalomellenes gondolatokat, cselekedeteket.

 

 

 

Megjegyzések a KM figyelmébe

 

Ha a JK Birodalmi fejvadásszal játszik, akkor nem lehet renegát, a KM-nek úgy kell bemesélnie, hogy a Birodalom megbízásából keveredik bele a kalandba. Természetesen minden esetben a Birodalom érdekeit kell, hogy szolgálja, nem motiválhatja személyes érzés vagy ok. Ha fejvadászként játszik, akkor még legalább 2 társa is kell, hogy legyen, ha magányos, akkor mindenféle képen szabadvadásznak (13.Tsz.) kell lennie, hisz magányos küldetéseken csak őket alkalmazzák. Természetesen ilyen karakterrel csak arra alkalmas modulban játszhat a JK.

 

 

 

Lopakodó

 

 

 

"Emberfejnyi, fekete gömb gurult az ágytakaróra. A fények homályba veszőn, opálosan csillantak üvegsima felületén; amikor megérintette, mégis fémet érzett, Ősi, gonosz helyek anyagba sűrített sötétjét, a szent könyvben említett gigászi démonok szemgolyóját képzelte ilyennek.

 

 

 

Éjszín árnyak, fémből öntött, fekete szobrok. Titokzatos fémöltözetük nem lemezekből vagy szemekből, szegecsekből és szíjakból állt, összefüggő öntvényként ölelte körül testüket. Mikor mozdultak, nem csusszantak egymáson alkotórészek, nem gyűrődtek redőkbe a különleges anyag, éppoly sima és egyenletes maradt, mint korábban. Akár a bőrre kent sötéten csillanó olaj, akár az életre kelt obszidián."

 

 

 

Dela Avery - A Renegát

 

 

 

Egy lopakodó több puszta tárgynál, jóllehet élőlénynél kevesebb. Mágia alkotta, önálló létformaként emlegetik a varázstudók. Saját akarattal nem rendelkezett, de asztrál- és mentáltesttel igen, igaz, csak csíra formájában. A szóbeszéd szerint az első Lopakodót a Tizenhármak teremtették segítségül a legveszedelmesebb aquir fajok megzabolásához; a Birodalom fejvadászai másként aligha szállhattak alá Fray-Grimonar aquir járataiba. A folyékony fémvértezet nélkül nem vehették fel a versenyt az odalent lakó vadászokkal.

 

            A Birodalmi Fejvadászok különleges vértezete. Ez a különlegesség mind harcértékeiben (SFÉ: 10, MGT: 0), mind egyéb tulajdonságaiban megmutatkozik. A Lopakodót csak a mágikus fegyverek sebzik teljes sebzésüket, nem mágikus fegyver csak a felét sebzi. Ezenkívül képes használóját 4 órára láthatatlanná tenni, amit nem kell egyhuzamban elhasználnia. A Lopakodóval láthatatlanságába burkolózott fejvadász látja saját testét, valamint az azonos módon láthatatlanná vált más fejvadászokat. Alapesetben a Lopakodó +30%-ot ad a Rejtőzködésre és a Lopózásra. Mágikus tulajdonságokkal is bír. 30 E-nyi varázslatot tud semlegesíteni. Ezt nem teheti korlátlanul. Minden elhasznált E 4 óra után tér vissza. Az Asztrál- illetve Mentál típusú varázslatok elsőnek a Lopakodót támadják. Ezek ellen a ME-sa 45. A Lopakodó emocionális kapcsolatban van viselőjével, ezért tud a Lopakodó láthatatlanná válni, majd újra láthatóvá. Ezenkívül aquir hatalomszavakat is tud semlegesíteni. Erre naponta 15 Op-je van. Ebből is szembetűnő, miért olyan félelmetes harcos a Lopakodót viselő fejvadász.

 

            Ebből a különleges vértezetből mindössze harminc létezik, mind a klán birtokában. Az ellopott, eltűnt (ilyesmi felettébb ritkán esik meg) Lopakodók azonnal használhatatlanná válnak.

 

 

 

Árnyékmozgás

 

Ha láthatatlan vagy, gyakorlatot igényel tudomást sem venned az egyenest rád szegeződő tekintetekről, ugyanakkor mégis figyelni mások mozdulatait. Hozzászoktál, hogy létezel a külvilág számára: figyelnek rád, kitérnek az utadból. Ha lankad az éberséged, egy szándékolatlan mozdulat eltalál, az oldaladba könyökölnek, neked ütköznek hátulról. Nem csak a magad szemével kell látnod, hanem mindazokéval, akik nem látnak téged.

 

            A képzettségre akkor van szükség, ha láthatatlanná válik a fejvadász a Lopakodóval, bár használatának nem előfeltétele, hogy lopakodóval alkalmazzák, az a lényeg, hogy a fejvadász láthatatlan legyen. Használatakor nem ütközik bele senkibe és semmibe. Tulajdonképpen akrobatikus elhajlásokból és egyéb ruganyos mozgásokból áll. Ezenkívül azt is megtanulják, hogy a szemük sarkából figyeljenek meg mindenkit, hisz ha valakit meredten néznek, az gyanút fog. A képzettség +30-ot ad az Ugrás/akrobatika képzettséghez. Ha nem kráni karakter próbálja meg elsajátítani valamilyen módon, akkor 15 Kp-ra van szüksége ehhez.

 

A Karakter tulajdonságai

 

Tehát a Birodalmi klánba kerülő fejvadász egy másik klán tagja volt, ahol tudása révén figyelt fel rá a birodalom. Ez minimum 6.Tsz.-et jelent. A klán, amiből átkerült, csak kráni vagy gorviki lehet.  Ekkor átkerül a Birodalmi Fejvadászklánba, ahol kezdetét veszi a több évtizedes kiképzés. A fejvadász mentalitásától függően képezik tovább, háromféle szakirány valamelyikére: Sequator, Messor, Mortel. Ekkor kap 25 HM-et, 90%-ot, +1 Sebzésjárulékot, + 15 CÉ-t és 20 Fp-t. Új szabályrendszer szerint kap +1 Sebzésjárulékot, és 3000 Tp-t. Mindegyiküket oktatják mágiára, abban az esetben mindenféleképpen, ha az Ősi nyelvben lappangó erőt nem tudják hasznukra fordítani. Erre gorviki klán esetén 5 %-uk van. (Kráni klán esetén nézd lentebb). Az sem ritka, hogy a fejvadász mindkét mágiaformába beavatást nyer. A kiképzés végére 2 szinttel magasabb szintűnek számít. Szintenként nem kap Kp-t, hisz nincs arra lehetősége, hogy saját akarata szerint képezze magát. Testét is megedzik, Ereje és Egészsége 1-el nő. Minden szinten kapnak +1 KÉ-t és Sebzésjárulékot.

 

 

 

Harcértékeik a további szinten:

 

HM/Szint: 12(4)

 

Fp/Szint: k6+6

 

%/Szint: 40%

 

 

 

Az alábbi képzettségeket kapja meg, bár ezek nagy részével már rendelkezniük kell.

 

 

 

Sequator

 

 

 

"A sequator tökéletesen kihasználta a meglepetésből és a láthatatlanságból fakadó előnyeit. A mágiától megzavarodott testőrök nem érzékelték a rájuk törő veszedelmet; mire mozdultak, csak ketten maradtak közülük. Elkeseredetten kaszabolták maguk körül a levegőt, de a sequator már visszahúzódott, majd mielőtt ellenfelei visszanyerték volna nyugalmukat, hogy higgadtan, a hallásukra és a hatodik érzékükre támaszkodva harcoljanak, újra lecsapott. Egyedül Jadis látta, milyen kimért pontossággal végzi a munkáját, milyen közönyösen lép el a holttestek mellől."

 

 

 

Ők alkotják a birodalmi sequadion gerincét. Minél magasabb a fejvadász Szintje, annál kevesebb a csapat létszáma, amelyben dolgozik. Mikor eléri a Szabadvadász rangot, akkor már magányosan is teljesíthet feladatokat. Nagyon jól képzett harcosok, bár harcmodoruk nem nevezhető harcművészetnek. Nagyon sok mindenhez értenek, képesek ellátni a Mortelek vagy a Messorok feladatát, de nem olyan profi szinten. Kp nélkül megkapják a Mos-quin csápja nevű irányzatot, valamint egy másik általuk választott irányzatot, de elvesztik az eddig tanult más irányzatokat. A további képzettségek az új szabályrendszerben az A1 táblázat szerint .

 

 

 

Tsz.

Képzettség

fok/%

X.

Ökölharc

Mf

X.

Belharc

Mf

X.

Etikett

Af

X.

1 fegyverhasználat (sequor)

Mf

X.

7 fegyverhasználat

Af

X.

2 fegyverdobás

Af

X.

Hadvezetés (sequadion)

Af

X.

Kétkezes harc

Af

X.

Pusztítás

Af

X.

Hadrend

Af

X.

Pszi

Mf

X.

Mágiahasználat

Af

X.

Úszás

Mf

X.

Futás

Mf

X.

Lovaglás

Mf

X.

Hátbaszúrás

Mf

X.

Kínzás elviselése

Mf

X.

Kötelékből szabadulás    

Mf

X.

Álcázás/álruha

Mf

X.

Vakharc

Af

X.

Nyomolvasás/eltüntetés

Mf

X+1.

Pusztítás

Mf

X+2.

Vakharc

Mf

X+3.

Kétkezes harc

Mf

X+4.

Mágiahasználat

Mf

X+4.

Hadvezetés (sequadion)

Mf

 

 

 

X: Az a szint, amit a fejvadász a kiképzés végén elér

 

 

 

Mortel

 

 

 

"Az áldozatok egyszerre omlottak lábaihoz. Átkozottul fürgén és sajátosan forgatta a sequort. A mortelek mindig is titokban tartották tudományuk fogásait - bár a többi fejvadász gyanította, kívülálló amúgy sem utánozhatná őket. Az Ő Uruk hatalmat ad nekik - élet és halál felett."

 

 

 

Dale Avery - A renegát

 

 

 

Az ő feladatuk a felderítés, kis csapatokban történő behatolás és a terep megtisztítása. Ők a Sequatorok előcsapata. Nagyon kegyetlenek és akár sportból is megölnek bárkit, aki ellenük mer szegülni. Megkapják a Halálos fullánk nevű irányzatot, valamint még egy általuk választott másik irányzatot. de ha rendelkeztek az "előéletükből" másik irányzattal, azt elveszítik. (A mortel mentalitását lásd: lentebb). További képzettségek tanulása az új szabályrendszerben az A4 táblázat szerint.

 

 

 

Tsz

Képzettség

fok/%

X.

Ökölharc

Mf

X.

Belharc

Mf

X.

Etikett

Af

X.

1 fegyverhasználat (sequor)

Mf

X.

5 fegyverhasználat

Af

X.

Hadvezetés (sequadion)

Af

X.

Kétkezes harc

Af

X.

Pusztítás

Af

X.

Pszi

Mf

X.

Mágiahasználat

Af

X.

Úszás

Mf

X.

Futás

Mf

 
Így kértem meg a Kedvesem kezét
 
Linkek
 
Írásaim
 
Trianon
 
Sikertörténetek
 
M.A.G.U.S. cuccos
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?