Ember
Tulajdonságok:
Erő 18 (20)
Állóképesség 18 (20)
Gyorsaság 18 (20)
Ügyesség 18 (20)
Egészség 18 (20)
Szépség 18 (20)
Intelligencia 18 (20)
Akaraterő 18 (20)
Asztrál 18 (20)
Korhatárok:
I. II. III. IV. V. VI.
13- 16 17 -30 31- 42 43- 55 56- 75 76-
Lehetséges kasztok: összes kaszt
Különleges képességek: nincsenek
Elf
Leírás: Négyezer éve még csak Dél-Yneven léteztek elfek. A krániak tevékenységének köszönhetően menekülniük kellett, néhány csoport északra menekült, néhányan a Lamosi-félszigetre. Itt élnek ma is, Elfendelnek nevezett királyságban. Az északiak birodalma a Sirenar Szövetség amely a komor erőségekben talált menedéket, távol a civilizáció minden hatásától.
Az elf elzárkózásra hajlamos, a világot csöndes méltósággal szemlélő nép - egyes feltételezések szerint a lélekvándorlás egy magasabb fokát jelentik. Mérhetetlenül hosszú ideig élnek az embernéphez képest, s ez gondolkodásmódjukra, és viselkedésükre is egyaránt rányomta bélyegét. Türelmesek, emberi mércével gyönyörűek, bölcsességük, felhalmozott tudásuk elképesztő. A természet gyermekei, mindenkinél jobban ismerik az élővilágot, tisztelettel és végtelen megbecsüléssel közelítenek hozzá. Városaik, településeik mélyen az erdőkben állnak, követ csak elvétve használnak házaikhoz. Idejük nagy részét művészeteik gyakorlásával töltik, de az univerzum legkitűnőbb íjászai is egyben, s nem kétséges náluk jobb lovast is csak ritkán találni. Testfelépítésük, mozgásuk könnyed és légies, és kézügyességük is a párját ritkítja. Bőrük halovány, hajuk aranyszőke, szemük borostyánszínű vagy mélykék. Bárhová vetődnek közömbös senki sem marad irántuk.
Nyugodt, megszokott életüket nem szívesen hagyják el, az embernép mentalitása teljesen idegen tőlük. Nyíltak, és egyenesek, hazugságon nem kaphatja őket még az ellenségük sem. Jellemük Élet és a Rend értékeinek leghívebb tükre. Ha rossz hírüket keltik, arról csak az emberi civilizációkban nevelkedett fajtársuk tehet.
Igazi elfek nagyon ritkán, valószínűsége egy az ezerhez, indulnak kalandozni, így a legtöbb elf kalandozó valamely emberbirodalomból, annak elf közösségéből származik.
Bármennyire eltorzul az ilyen elfek értékrendje, némely ösztönüket sosem vetkőzik le. Nehezen viselik a kővárosokat, az Élet szeretete ott rejtőzik bennük, pusztítás, kegyetlenség távol áll tőlük. A természet teremtményeivel kölcsönös jó kapcsolat alakult ki az évezredek alatt, egy elf sem nézi tétlenül egy állat bántalmazását, egy liget kiirtását, de egy nekivadult lovat is, vagy kutyát jobb belátásra bírnak előbb, mint más tudná.
Tulajdonságok:
Erő -2
Állóképesség -1
Gyorsaság +1
Ügyesség +1
Szépség +1
Erő 18
Állóképesség 18
Gyorsaság 19 (21)
Ügyesség 19 (21)
Egészség 18 (20)
Szépség 19 (21)
Intelligencia 18 (20)
Akaraterő 18 (20)
Asztrál 18 (20)
Korhatárok:
I. II. III. IV. V. VI.
30- 50 50- 1400 1401- 1600 1601- 1800 1801- 1900 1901-
Lehetséges kasztok: harcos; gladiátor*; fejvadász*; bárd*; varázsló; álomtáncos;
Különleges képességek:
2x hallás
2,5x látás
50m infralátás
kaszttól függetlenül +30 CÉ alappal rendelkezik
alapesetben (születésétől) minden elf rendelkezik az alábbi képzettségekkel: lovaglás Mf; erdőjárás Mf; idomítás Mf; futás Mf
Nekromancia típusú varázslattal szemben -8 járul a mágia-ellenállásukhoz
·
· Félelf
·
· Leírás: Egyik szülőjük elf, míg a másik ember, s ez a kettősség életük során végigkíséri őket. Gondolkodásmódjukban inkább emberek, külsejük azonban magán viseli elf őseik örökségét. Könnyedebbek mint az emberek, vonásaik megnyerőek, hajuk szőke, olykor ezüstszín, szemük legtöbbször ibolyakék. Állandóan nyughatatlanok, így nagyon sok kalandozó kerül ki közülük. A természet furcsa fintora, hogy két félelf utóda is félelf, sőt egy félelf és egy elf frigyéből is csak félelf születhet. Viszont félelf és ember kapcsolatából mindig ember születik.
· A félelfek is szeretik a természetet, jellemük általában Élet és Rend közül kerül ki. Hazudni hamar megtanulnak, de barátság szentségét még a leggonoszabbak sem törik meg.
·
· Tulajdonságok:
Erő -1
Gyorsaság +1
Erő 18 (20)
Állóképesség 18 (20)
Gyorsaság 19 (21)
Ügyesség 18 (20)
Egészség 18 (20)
Szépség 19 (21)
Intelligencia 18 (20)
Akaraterő 18 (20)
Asztrál 18 (20)
· Korhatárok:
I. II. III. IV. V. VI.
16- 22 23- 110 111- 130 131- 150 151- 170 171-
Lehetséges kasztok: harcos; gladiátor; fejvadász*; matróz*; lovag*; bajvívó*; tolvaj; bárd; harcművész; kardművész; boszorkánymester*; varázsló;
· Különleges képességek:
1,5x hallás
2x látás
10m infralátás
kaszttól függetlenül +15 CÉ alappal rendelkezik
alapesetben (születésétől) minden félelf rendelkezik az alábbi képzettségekkel: lovaglás Mf; idomítás Mf; futás Mf
Nekromancia típusú varázslattal szemben -6 járul a mágia-ellenállásukhoz
·
· Törpe
·
· Leírás: A törpék Berquelről érkeztek, a P.sz. 1200-as években. Hamar összebarátkoztak az Északi Szövetség népeivel, akik rájöhettek, milyen kemény harcosokra, milyen hű barátokra tettek szert.
· Életük egész tartama alatt az állandóságot keresik, kiemelkedettségre törekszenek, melynek kettő módját látják:
· Egyik módja: maradandót alkotni. Ezért az építészetben olyan kiemelkedő tudásra tettek szert, amely segítségével bámulatosan szilárd épületeket emeltek, melyek akár évezredekig is állhatnak.
· A másik módja: a katonáskodás, az Északi Szövetség seregének gyalogosai, de rackla-lovasaik is sok meglepetést okozhatnak. Megadni sohasem adják magukat, utolsó emberig küzdenek.
· Van még egy módja az esetleges kiemelkedésnek, mégpedig ha kalandozásra adják a fejüket. Ahol gyorsabb meggazdagodást találhatnak, persze sokkal nagyobb kockázat terhe mellett. Ha további életük anyagi/erkölcsi feltételeit biztosítottnak látják, hazatérnek otthonukba.
· Átlagos magasságuk 130 cm, alkatuk tömbszerű, nagy erőkifejtésre képesek, kitartásuk páratlan. Arcuk széles, gyakorta szakáll díszíti, szemük sötét. Csak egyszer házasodnak, hűségük a sírig tart ellentétben az emberekkel.
·
· Tulajdonságok:
Erő +1
Állóképesség +1
Intelligencia -1
Asztrál -1
Egészség +1
Szépség -2
Erő 19 (21)
Állóképesség 19 (21)
Gyorsaság 18 (20)
Ügyesség 18 (20)
Egészség 19 (21)
Szépség 15
Intelligencia 18
Akaraterő 18 (20)
Asztrál 16
· Korhatárok:
I. II. III. IV. V. VI.
25- 40 41- 350 351- 600 601- 680 681- 750 751-
Lehetséges kasztok: harcos; gladiátor; tolvaj; boszorkánymester; pap(saját isten); varázsló*
· Különleges képességek:
30m infralátás
alapesetben (születésétől) minden törpe rendelkezik az alábbi képzettségekkel: csapdafelfedezés +35%; titkosajtó keresés +30%
föld alatt, teljes sötétben is tudják, hogy milyen napszak van
föld alatt, kiépített poncékben és labirintusokban is (2 m eltéréssel) meg tudják mondani, hogy milyen mélységben járnak, tisztán érzik, hogy az út melyen haladnak, lejt vagy emelkedik, sőt közelítőleg annak fokmértékét is.
Képesek megmondani egy épületről (plusz-mínusz 5 év eltéréssel), hogy mikor építették
·
· Udvari Ork
·
· Leírás: Mágikus beavatkozás eredményeképp létrejött faj, melynek egyedei az orkok legértékesebb tulajdonságait csillogtatják: makacsságig menő kitartást, illetve vadságot.
· Az udvari ork északon jelent meg, egy hadúr szolgálatában. Alkotóik mind magasabb intelligenciával ruházták fel őket, így gondolkodásuk messze meghaladja a “természetes körülmények" között élő orkokét. Alacsonyabb rendűnek érzik magukat az embereknél, és nem tudják felfogni, hogy személyük értékek hordozója is lehet. Az utóbbi évszázadban gyakori, hogy főnemesek a kiemelkedő orkjaikat tanítatják, netán szélnek is eresztik és kalandozóvá lesznek
· Átlagos magasságuk 180 cm szőrzetük világos, arcukon, nyakukon kimondottan ritkás. Szemük savószínű, ritkábban földbarna.
·
· Tulajdonságok:
Erő +2
Állóképesség +1
Intelligencia -1
Asztrál -3
Egészség +2
Szépség -3
Erő 20 (22)
Állóképesség 19 (21)
Gyorsaság 18 (20)
Ügyesség 18 (20)
Egészség 20 (22)
Szépség 13
Intelligencia 16
Akaraterő 18 (20)
Asztrál 13
· Korhatárok:
I. II. III. IV. V. VI.
15- 19 20- 120 121- 200 201- 230 231- 260 261-
Lehetséges kasztok: harcos; gladiátor; tolvaj; bajvívó*; matróz; pap*; boszorkánymester
· Különleges képességek:
15m infralátás
alapesetben (születésétől) minden udvari ork rendelkezik az alábbi képzettségekkel: csapdafelfedezés +35%; titkosajtó keresés +30%
föld alatt, kiépített poncékben és labirintusokban is (4 m eltéréssel) meg tudják mondani, hogy milyen mélységben járnak, tisztán érzik, hogy az út melyen haladnak, lejt vagy emelkedik, sőt közelítőleg annak fokmértékét is.
5x szaglás
· 2 óránál frissebb nyom: 80% eséllyel követik
· 4 óránál nem régebbi: 60% eséllyel követik
· 8 óránál frissebb nyom: 30% eséllyel követik
· 12 óránál frissebbet: 15% eséllyel követik
· 24 óránál nem régebbit 5% eséllyel követik
· egy napnál régebbire nem tudnak rábukkanni
· Az esélyeket óránként kell dobni, s amennyiben a százalékértéknél kevesebb a dobás eredménye, az udvari ork képes követni a nyomot. Ha több, úgy elveszítette, de -10-es módosítóval újra próbálkozhat, egészen addig, míg meg nem leli a nyomot, vagy esélye nullára nem csökken.
·
· Amund
·
· Leírás: Az amund nép nem emberi faj. Más létsíkról érkeztek az idők kezdetén, s a mai napig megőrizték vérük tisztaságát. Ősi ellenségeikkel a dzsennekkel már más síkokon is pusztító háborúkat vívtak, mondáik szerint e miatt kellett elhagyni ősi hazájukat, aztán Yneven folytatódott a véres csata. A évezredes harcban egyik nép sem tudott ellenállni az emberek térhódításának, így az amundok a sivatag mélyén lévő titkos városaikba menekültek, hogy távol tartsák maguktól az embert.
· Testük szoborszerűen szép, a férfiak atlétatermetűek, a nők a dzsad hurikat is megszégyenítik. Arcvonásaik lágyak, keskeny vágású szeműkben mély kékség honol. Fekete egyenes szálú hajuk van.
· Elvont módon gondolkodnak, szeretet, harag, gyűlölet számukra egyenértékű a legjobb érvekkel. Viszont jellemük rosszindulatú, romlott, aki különbözik tőlük azt lenézik, az embereket szinte állatként tartják számon, elsősorban ragszolgának és élelemnek tekintik őket.
· JK csak kiszakadt amund lehet! A mágiával kimentett árvák többsége odaveszett, de néhányra rátaláltak az emberek - ilyen lehet a játékos is. A JK amund keveset tud népéről, inkább embernek számít, mint amundnak. Természetesen külsejét nem vetkőzheti le, jellemében azonban csak két vonást őriz: előszeretettel hallgat érzéseire és sohasem tud tökéletesen azonosulni a jót hirdető eszmékkel. Gyakran folyamodik a gonosz eszközeihez, még a jó szolgálatában is.
·
· Tulajdonságok:
Erő +1
Állóképesség +1
Szépség +3
Asztrál -1
Erő 19 (21)
Állóképesség 18 (20)
Gyorsaság 18 (20)
Ügyesség 18 (20)
Egészség 18 (20)
Szépség 20 (22)
Intelligencia 18 (20)
Akaraterő 18 (20)
Asztrál 17
· Korhatárok:
I. II. III. IV. V. VI.
15- 20 21- 49 50- 75 |