A 60-as években készült, Pininfarina tervezte, Scaglietti karosszériás 250 G T SBW California Spyder igazi kuriózum volt a maga idejében, a gyűjtők manapság is valóságos vagyonokat fizetnek érte. A 280 lóerős V12-es motorral szerelt coupéból mindössze 55 darab készült, ezek közül éppen idén májusban kelt el egy - több, mint hétmillió euroért.
Szóval - nomen est omen - nem véletlenül hozta ismét forgalomba éppen ezt a nevet a Ferrari. Az idei GT-újdonság igazi high-tech remekmű, seregnyi technikai újítással. A keménytetős, 2+ személyes coupé-ból például 14 másodperc alatt csinálhatunk topless cabriot (spydert), ha egyetlen gombnyomással összecsukjuk és a csomagtérbe süllyesztjük a tetőt. Ilyenkor az alapból 360 literes csomagtér ugyan 100 literrel kisebb lesz, de mivel a raktér összenyitható az utastérrel (erre utal a "+" jelölés), már elég rendesen lehet pakolni is bele.
A 460 lóerős, 4.3 literes V8-as motort a California orrába építették. A hengerfej és a közvetlen-befecskendezéses üzemanyagellátó rendszer új fejlesztés, ezzel az autó kevesebb, mint 4 másodperc alatt van 100-on és a végsebességét szándékosan korlátozták 250 km/órára. Az első tengely mögé beépített motorhoz hétsebességes, dupla-kuplungos automata váltó(!) kapcsolódik, amely a differenciálművel egybeépítve a hátsó tengely elé került. A váltónál alkalmazott - a Scuderia-tól átvett - technológia gyakorlatilag nullára csökkenti a sebességváltás idejét. A teljesítményt tovább fokozhatjuk az ún. rajtgombbal, ez garantálja, hogy gyorsításkor a kerekek "nem törnek ki", ha az utcán a lámpa zöldre vált. A többi maranellói típushoz hasonlóan a Ferrari California is jól tapad az útra: 200 km/órás sebességnél a kiváló aerodinamikai tulajdonságokkal rendelkező karosszériája 70 kg-os leszorító erőt termel.
Ami a Pininfarina stúdió munkáját illeti, az Azzurro California szín igazi retro meglepetés a rajongóknak. Ezzel a színnel mutatták be az 1962-es new york-i autószalonon a már emlegetett legendás Spyder modellt, de az újdonságnál is California kék egét jelképezi. Szintén merész újítás, hogy - egy Ferraritól szokatlan módon - egymás fölé tervezték a kipufogó-végeket.
A neves előd
A California a Ferrari legolcsóbb, leggyengébb modellje, az "utca emberének" szánják. "Népautó" jellegét erősíti az is, hogy nyilvánosságra hozták vegyes-üzemű fogyasztását (13,2 l/100 km) és a széndioxid-kibocsátását (310 g/km) is, ez eddig Maranellóban nem volt szokás.
Az "utca embere" a párizsi Autószalonon csodálhatja meg először.