Toron
Toron, a kiforrott kyr kultúra utolsó fellegvárának szerepében tetszelgő, velejéig romlott, kaotikus birodalom különös harcosok hazája. Sokak szemében a bűn és a fertő otthona, egyes északi gondolkodók odáig mennek, hogy egyenesen minden rossz szülőanyja. Valószínűleg nem nagyon változna a véleményük, ha tudnák, milyen ördögi praktikákat vetnek be, csakhogy istenek adományozta testüket kellőképpen megrontva olyan dolgokra vegyék rá, hogy ellenszegüljenek a neki szabott rendeltetésnek. Ezen azonban mit sem kell csodálkoznunk egy olyan államban, ahol a törvényeket boszorkánymesterek hozzák, és betartásukról - helyesebben be nem tartásukról - orgyilkos és tolvaj klánok gondoskodnak. A fegyver itt hatalom, de csak ha kellő megfontoltsággal és okosan használják.
Mindenütt szükség van rájuk; Toron alighanem megbénulna, ha hirtelen eltűnnének. A fejvadászokról van szó, akik minden intrika, cselszövés mögött ott álnak uraik oldalán, legyen bár szó családok egymás közötti torzsalkodásáról, ország
romboló háborúkról vagy kereskedelmi viszályokról. Jól kiépített szervezeteik mindenütt jelen vannak; a tolvajokkal ellentétben nem kell titokban tartaniuk kilétüket, csak ha erre kifejezett utasítást kapnak. Társadalmi megbecsülésük magas: ha jól végzik dolgukat, szinte bármit kérhetnek megbízóiktól. A különböző klánokat gyakorta kötik szerződések vagy egyéb jellegű kötelékek a helyi hatalmasságokhoz. Titkos paktumok ezek, a legtöbb ember nem is tud róla, akinek pedig jó értesülései vannak, általában elég bölcs ahhoz, hogy ne kíváncsiskodjon sokat. A fejvadászok súlya és szükségessége nyilvánvalóvá teszi, miért tartoznak a Pietor - Hűség - kasztba. Nincs olyan politikai, gazdasági, társadalmi esemény, ahol ne lennének jelen. Megjegyezendő viszont, hogy a közhiedelemmel ellentétben nem minden toroni fejvadász Iker is egyben. Számtalan más klán tevékenykedik még az óriása birodalomban, legfeljebb az Ikreknek a legrettegettebb a hírük. Bármilyen sok is a fejvadász az országban, azért nem kell minden járókelőben gyilkost gyanítani; számuk nem csak az össznépességhez, hanem még a fegyverforgatókhoz képest is elenyészően csekély.
Ködfivérek fejvadászklán
A Régensi Ház különleges fejvadászai, akik amellett, hogy kitűnő fegyverforgatók, számos speciális feladat elvégzésére is alkalmasak. Éveken keresztül okítják őket a színjátszás, szemfényvesztés és hazudozás mesterfogásaira, míg végül szinte minden szerepükben, álcájukban otthonosan mozognak. Ha megdelelően készítik nekik elő a terepet, legfeljebb a mágiahasználók képesek náluk gyorsabb átváltozásra. Toron legügyesebb kémei és ügynökei közülük kerülnek ki. Új szabályrendszerben a képzettségek az A3 táblázat szerint.
Kidobás az első törvénykönyv szerint, de az Intelligenciájukat k6+12-vel kell dobni.
|
|
TÉ alap
|
16
|
VÉ alap
|
65
|
CÉ alap
|
0
|
HM/Szint
|
9(2)
|
Kp alap
|
7
|
Kp/Szint
|
6
|
Fp alap
|
6
|
Fp/Szint
|
k6+4
|
Ép alap
|
6
|
Képzettségek 1. Szinten:
Képzettségek
|
fok/%
|
Ökölharc
|
Af
|
5 fegyver használata
|
Af
|
3 fegyver dobása
|
Af
|
Belharc
|
Af
|
Álca/álruha
|
Mf
|
Hangutánzás
|
Af
|
Színészet
|
Af
|
Nyelvtudás
|
5, 5, 4, 4, 3
|
Írás/olvasás
|
Af
|
Etikett
|
Af
|
Pszi
|
Af
|
Lovaglás
|
Af
|
Futás
|
Af
|
Mellébeszélés
|
Af
|
Mászás
|
20%
|
Esés
|
10%
|
Ugrás
|
10%
|
Lopózás
|
30%
|
Rejtőzködés
|
15%
|
Zárnyitás
|
10%
|
Csapdafelfedezés
|
15%
|
Éberség
|
15%
|
Szintenként 55 %-ot oszthatnak szét, de egyre legfeljebb 15 %-ot tehetnek.
Tsz
|
Képzettség
|
fok/%
|
2.
|
Nyomolvasás/eltüntetés
|
Af
|
2.
|
Ökölharc
|
Mf
|
2.
|
Térképészet
|
Af
|
3.
|
Úszás
|
Af
|
3.
|
Emberismeret
|
Af
|
3.
|
Belharc
|
Mf
|
4.
|
Szexuális kultúra
|
Af
|
4.
|
Mellébeszélés
|
Mf
|
4.
|
Színészet
|
Mf
|
5.
|
Hangutánzás
|
Mf
|
5.
|
Pszi
|
Mf
|
6.
|
Nyomolvasás/eltüntetés
|
Mf
|
7.
|
Emberismeret
|
Mf
|
8.
|
Nyomolvasás/eltüntetés
|
Mf
|
A Ködfivérek különleges képességei
Szintenként kapnak k3+2 Kp-t, amit nyelvismeretre költhetnek el. Valamint, ha előre elkészített alapanyaggal rendelkeznek, képesek k6 körön belül úgy megváltozatni arcvonásaikat és viselkedésüket, hogy még a saját anyjuk sem ismerne rájuk. De előre meg kell határozniuk az alapanyag elkészítésekor, hogy milyen figura alakját akarják felvenni. Ha valaki arcvonásait akarják felvenni, azt k6 perc alatt képesek megtenni, ha a megfelelő segédanyagok a rendelkezésére állnak. Ha ez nem ember, hanem más humanoid lény, akkor k10 percre van szükségük. Természetesen még egy ködfivér sem képes mondjuk egy sárkány alakját felvenni.
Ikrek fejvadászklán
"Mikor megengedték, hogy levegye a szeméről a kendőt, álmos, kránkőtől bűzlő bányászfalut látott maga előtt, fásult lakói kedvszegetten bandukoltak egyetlen hosszú utcáján. Ám a látszat csalt; mert ezen a településen mindenki - a boszorkányurak ügynöke volt, s a mélybe nyúló tárnák és vágatok útvesztője nem egyszerű ércbányát rejtett, hanem Bhoraka legendás, földalatti városát, az Ikrek fejvadász szektájának titkos fellegvárát és kiképzőközpontját."
Raoul Renier - Acél és oroszlán
A toroni Ikrek felfogásukban és törvényekben meglehetősen közel állnak a Vértestvériséghez. Ők azonban nem saját érdekeiket, hanem hatalmas urakat szolgálnak: Toron félelmetes hírű boszorkánymestereit. A sötét varázslók szolgálatában a klán tagjai sokféle tudásra szert tehetnek, korántsem ritkaság közöttük az olyan, aki mágikus tulajdonságú tárgyakat használ, de még az olyan sem, aki maga is képes varázsolni. Az Ikrek uraikon kívül senkinek nem engedelmeskednek, és a gyilkoláson túl gyakran a testőr szerepét is ellátják. Olthatatlan gyűlöletet éreznek ősi ellenségeik, az Északi Szövetség oldalán álló erigowi Embervadászok klán irányában.
Lashgúk fejvadászklán
A Quiron-tenger északi partvidéken lévő városok orgyilkoscéheinek szövetsége. Hatszázötven esztendővel ezelőtt hívták életre, a Vércsapolók nevű, hasonló jellegű csoportosulás ellensúlyozására, császári rendeletre. Százhúsz évükbe tellett, hogy a Vércsapolókat véglegesen kiirtsák. Cserébe udvari kiváltságokat kaptak, s az Ikrek után ők voltak az elsők, akik császári parancsra hagyták el Toront; a Városállamok egy rivális kereskedelmi flottáját küldték a tenger mélyére. Nevük jelentése: "Sóököl". Kizárólag Mortorokat képeznek.
Vérnyelők fejvadászklán
Tharr egyházának mágikus eszközökkel kitenyésztett orgyilkosai. Gyakran még saját parancsolóik is tartanak tőlük, ugyanis kizárólag egyetlen személynek engedelmeskednek. Általános vélekedés szerint mindannyian őrültek. Innen csak NJK kerülhet ki.
A toroni fejvadászklánok felépítése
Mint minden más országban, Toronban is szakosodnak a fejvadászok, bár nem olyan sok irányba. Sőt vannak olyan klánok is, akik csak egy irányba képezik fejvadászaikat. Az Ikrek klánjában ez a két legfontosabb belső kaszt.
Mortor
Kyria nyelvén a Pusztítókat emlegették így, a Hetedkorban azonban inkább Toron gyilkoló művészeit értik alatta. Közösre hagyományosabb "másképp ölő"-ként fordítják. Kiválóan képesek ellátni saját szakterületük feladatait, Lopakodásban alig akad párjuk Toronban. A legjobbak a császár orgyilkosai lesznek: a hírhedt és titokzatos Mortor Imperalisok. Új szabályrendszerben a képzettségek az A4 táblázat szerint.
Képzettség
|
fok/%
|
Ökölharc
|
Mf
|
15 fegyver használata
|
Af
|
Pszi (Pyarroni)
|
Af
|
Mágiahasználat (Boszorkánymesteri)
|
Af
|
Csapdaállítás
|
Af
|
Álca/álruha
|
Af
|
Csapdaállítás
|
Af
|
Belharc
|
Mf
|
Kínzás elviselés
|
Af
|
Hátbaszúrás
|
Mf
|
Mászás
|
35%
|
Esés
|
25%
|
Ugrás
|
15%
|
Lopózás
|
45%
|
Rejtőzködés
|
40%
|
Csapdafelfedezés
|
10%
|
Éberség
|
5%
|
Szintenként 35 %-ot oszthatnak szét Százalékos képzettségeik között, de egyre legfeljebb 15 %-ot tehetnek.
Tsz
|
Képzettség
|
fok/%
|
2.
|
Kötelékből szabadulás
|
Af
|
2.
|
Álca/álruha
|
Mf
|
3.
|
Vakharc
|
Af
|
3.
|
Méregkeverés/semlegesítés
|
Af
|
| |