Mathias oldala
Mathias oldala
Menü
 
Tikk-takk
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Ferrari
 
Repülőgépek
 
További írások
 
Naptár
2022. December
HKSCPSV
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2007-05-06
 
Ferrari 612 Scaglietti

 

Sergio Scaglietti karosszériaépítõ mûhelye már akkor mûködött Modenában, amikor Enzo Ferrari autógyártásra adta fejét. A földrajzi közelség mellett a két férfi barátsága is hozzájárult ahhoz, hogy az ötvenes, hatvanas évek legszebb, Pininfarina által tervezett Ferrarijait a Scaglietti mûhely építette meg. Az üzleti együttmûködés a hetvenes években a karosszériaépítõ mûhely felvásárlásával ért véget. A Ferrari azóta is jó hasznát veszi az alumínium-megmunkálás terén szerzett tapasztalatoknak, mint arról legújabb modelljük láttán is meggyõzõdhetünk.


A típusjelzést ezúttal is a hagyományok szerint formálták meg, az elsõ szám a motor lökettérfogatára (5,75 liter kerekítve 6) utal, a második kettõ a hengerek számát jelöli. A karosszériát is egy régi típus ihlette, egészen pontosan az 1954- ben megalkotott Ferrari 375MM Berlinetta Aerodinamica Sergio Scaglietti. Az autót az olasz filmrendezõ, Roberto Rossellini rendelte felesége, Ingrid Bergman számára. A modern változatot a Pininfarina stúdió, azon belül is a japán Ken Okuyama tervezte, a Ferrari és a Maserati márkák vezetõ formatervezõjének, Frank Stephensonnak a felügyelete mellett. A hûtõrács a lökhárítóba költözött, a hangsúlyos V forma a sárvédõkbe is áthúzódik. A fényszórók közös borítás alá kerülnek az irányjelzõkkel. Az oldalfal jellegzetes mélyedése elõször az 1953-as évjáratú Corvette-en volt látható, késõbb a 375MM Berlinettán is szerepelt. A Scaglietti nevet ezen túl még az autó felépítése is indokolja, ez ugyanis a márka elsõ, tizenkét hengeres, teljes egészében alumíniumkarosszériás autója.


A torziós merevség 60 százalékkal nõtt az elõdhöz képest, az önsúly viszont 60 kg-mal kevesebb. Az elért javulás a méretek változása fényében még jobb, a 612-es ugyanis 13,9 centivel hosszabb, 3,7-tel szélesebb, 4,4- gyel magasabb a 456-osnál, a tengelytáv 35 centivel lett nagyobb. Ez utóbbi méret új arányokat ad az autónak: az elsõ túlnyúlás rövid, a motorháztetõ nagyon hosszú. Ennek oka, hogy a Scaglietti az elsõ Ferrari, ahová orrközépmotorként építették be a V12-est, amely így lejjebb kerülhetett. A súlyeloszlás is módosult, az 1840 kg-os tömeg 54 százaléka jut a hátsó tengelyre.

 

 

 

A növekedés oka elsõsorban mégis az utastér méretének növelése volt. A 2+2 üléses belsõ kialakítás megmaradt, és állítólag már nemcsak az ellenségeket célszerû hátra ültetni, rövidebb utakon a tulajdonos már jó barátokkal is próbálkozhat. A nagy oldaltartású ülések bõrkárpitozást kapnak – csakúgy, mint a mûszerfal. A sportos hangulatról az alumíniumbetétek gondoskodnak. A mûszeregységen belül természetesen a fordulatszámmérõ került a fõ helyre, tõle jobbra a sebességmérõ, balra pedig egy többfunkciós kijelzõ található. A csomagtér befogadóképessége 25 százalékkal nõtt, 240 literes, a puszta számnál sokkal fontosabb a leendõ tulajdonosok számára, hogy két golftáska is belefér. A dupla kerek hátsó lámpákat ismétlik a diffúzor mellett elhelyezett kipufogóvégek. A meredeken emelkedõ övvonal hatását erõsítik a kerekek. Elöl 245/45-ös abroncsok feszülnek 18 colos keréktárcsán, hátul 285/40-es gumik próbálják az aszfaltra juttatni a tizenkét hengeres motor erejét. Manapság már a patinás sportkocsigyárak, mint a Ferrari sem hagyhatják figyelmen kívül a vásárlói igények változását, így ha nem is verik nagy dobra, de a 612-es az elsõ olyan maranellói sportkocsi, amely elektronikus menetstabilizálót kap. Igaz, hogy a futómû felépítésérõl még nincs hivatalos információ – elöl-hátul kettõs keresztlengõkaros konstrukcióról hallani –, de biztos, hogy az autó menettulajdonságai menetstabilizáló nélkül is kitûnõek lesznek. Az ESP kikapcsolható, az aktív lengéscsillapítás széria.


A cél a hétköznapi használhatóság, a legnagyobb nehézség a hatalmas teljesítmény. Az 575M módosított, 65 fokos hengerszögû V12-esének teljesítménye 540 lóerõ. A szívósor és a kipufogó átalakítását a motorvezérlõ elektronika átprogramozása egészítette ki, így jön öszsze a 25 lóerõs teljesítménynövekedés. Jelentõs a változás a 456-oshoz képest, az új gran turismo pontosan 98 lóerõvel erõsebb. Így szinte magától értetõdõ a lélegzetelállító menetteljesítmény. A Scaglietti a 100 km/ órás sebességet 4,2 másodperc alatt éri el, a végsebesség valahol 315 km/óra felett van. Talán nem véletlen, de a közvetlen vetélytársak közül csupán a Ferrari 575M tudja egy tizedre megközelíteni ezt a gyorsulást.


Elõzetes becslések szerint az autóért nagyjából 54 millió forintot kell fizetni – akár a budapesti kereskedésben. A pontos vételárat még az idén nyilvánosságra hozza az olasz cég. A forgalmazás a jövõ év tavaszán kezdõdik, addig már csak azt kell kitalálni, hogy az elsõ rendszámtáblát hol és hogyan rögzítik a Ferrari 612 Scaglietti orrán!

 

 
Így kértem meg a Kedvesem kezét
 
Linkek
 
Írásaim
 
Trianon
 
Sikertörténetek
 
M.A.G.U.S. cuccos
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?